FANDOM

Agata Połaniecka

Agata
by XDemon666
Kobieta
Postać płci żeńskiej.
Twórca: EkawekaDxC
Debiut: Hej krzyżaku!
Miasto rodzinne: Stolica Królestwa Fandom
Rodzice: Bankier Teofil
Bankierka Lukrecja
Przyjaciele: Patryk
Królowa Paulina
Księżna Franciszka
Księżna Joanna
Medyczka Aleksandra
Pan Aleksander
Wielki Mistrz Krzyżacki Sebastian

Lichwiarka Agata z rodu Połanieckich - jedna z głównych bohaterek serii "Nasze królestwo". Choć nie należy do rodziny królewskiej, jest bardzo wpływowa. Wszyscy muszą liczyć się z jej zdaniem, gdyż ogromna większość kraju, a nawet i świata, ma pozaciągane u niej długi. Najbogatsza bankierka świata, mieszkanka Fandomu, właścicielka haremu polityków.==Historia==

Wygląd

Ma długie, ciemno-brązowe włosy, które zazwyczaj związuje w kok. Podobnego koloru są jej duże oczy, które według większości mężczyzn, stanowią jej największy atut. Ma jasną, aczkolwiek nie bladą karnację. 

Ubiera się najczęściej w długą, bogato zdobioną suknię w kolorze bordowym. Jest raczej średniego wzrostu. Wśród tłumu rzuca się w oczy dzięki bijącemu od niej bogactwu, o którym świadczą ubrania, na które nie stać przeciętnego mieszkańca królestwa.

Osobowość

Z natury jest raczej miła, przyjazna i pomocna. Widać to szczególnie, gdy pomaga Sebastianowi w różnych okolicznościach. Zależy jej na dobru przyjaciół, zawsze trzyma za nich kciuki, potrafi podać im dłoń. Jednocześnie nie jest też głupia. Zapamiętuje wszystko, co zrobiła, by po czasie upomnieć się o przysługę.

Nie należy do osób skromnych. Uwielbia obnosić się ze swoim bogactwem, nie widząc w tym nic złego. Zazdrosne spojrzenia biedniejszych wprawiają ją w dumę, utwierdzając w przekonaniu, iż świetnie sprawdza się w roli lichwiarki. Kobieta bardzo poważnie traktuje swoją pracę, a jej owoce są dla niej najlepszą nagrodą.

Cechuje ją ambicja. Pragnie powiększać swoje bogactwo, nie poddając się i, czasem nawet na siłę udzielając pożyczek. Potrafi wywyęszyć potrzebującego na odległość, oferując mu swoje usługi. Biada temu, kto znajdzie się w rejestrze dłużników. Agata potrafi być bowiem bezlitosna, a odstetki przez nią nakładane - zabójcze.

Co ciekawe, jest też niezdecydowana, o czym świadczy fakt, iż nie potrafi wybrać pomiędzy gronem swoich adoratorów. Marnie jej też wychodzi odczytywanie cudzych uczuć, gdyż nigdy nie zauważyła faktu, iż Patryk jest w niej szaleńczo zakochany.

Rodzina

Przyszła na świat jako jedyne dziecko znanych bankierów - Teofila Połanieckiego i Lukrecji Baglioni. Jej matka była z Italii, natomiast ojciec pochodził z Lechistanu. Oboje dorastali jednak w Fandomie i to właśnie ten kraj uważali za swoją ojczyznę. 

Agata ma bardzo dobre kontakty z rodzicami. Ci, jeszcze za życia przekazali jej swój rodzinny interes, w pełni jej ufając. Choć opuścili stolicę, regularnie odwiedzają córkę i piszą listy. Kobieta uwielbia swoich rodziców, ceni ich rady, jednak stara się trzymać ich z daleka od biznesu, który należy do niej. 

Relacje

Patryk

Mężczyzna zakochany jest w lichwiarce do szaleństwa. Stara się zdobyć jej względy na każdy możliwy sposób, jednak bezskutecznie. Uważa ją za ósmy cud świata, najpiękniejszą kobietę, jaka tylko stąpała po ziemi. Doskonale zdaje sobie sprawę, iż Agata ma spory harem, a on sam ogromnie od niego odstaje, jednak stara się tym nie przejmować, co nie idzie mu najlepiej. Świadczy o tym fakt, iż zechciał odebrać sobie życie, gdy Korwin, Kaczyński, Morawiecki i Popek oświadczyli się jego wybrance. 

Agata z kolei ma go za dobrego przyjaciela, ale za nic więcej. Nie jest świadoma jego uczuć, dlatego bez większych oporów mówi mu o swoim haremie. 

Umiejętności i zainteresowania

Wystąpienia

Nasze królestwo