FANDOM

20120221192848!Lindana is back! UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery. Czytaj dalej na własne ryzyko...
Fineasz i Ferb: Golden Circus

No Screenshot 2
Twórca serii: XRubinx
Skrót nazwy opowiadania: GC
Angielska nazwa opowiadania: Phineas and Ferb: Golden Circus
Data premiery: nieznana
Data zakończenia: TBA
Liczba serii: 1
Liczba odcinków: 18
Poprzednik: N/A
Kontynuacja: TBA
 Jest to pierwsza seria XRubinx. 

Czołówka

Czołówka dostępna jest tu.

Opis

Historia zaczyna się w zwyczajnym lesie. Poznajesz 7 tajemniczych osób, które wiedzą więcej niż myślisz. Poznajesz 7 zagadek, a każda jest bardziej złożona niż ta poprzednia. Fineasz. Ferb. Fretka. Izabela. Buford. Baljeet. Irving. 18 przygód, które nie zmieniają nic, ale potrafią zbudować wspaniałą historię przyjaźni, nienawiści i ciastek. 

Czas i miejsce

Czas akcji

​Akcja całego serialu dzieje się w 2016 w maju oraz w czerwcu. Jedynym wyjątkiem jest odcinek 14, w którym pokazana jest przeszłość (rok 2013).

Miejsce akcji

  1. Fałszywka --- las, polanka
  2. Pod sceną --- polanka, Budynek Rekreacyjny Nutka, asfaltowy plac
  3. Limit szczęścia --- dom Fineasza i Ferba, park
  4. Zapominalska --- asfaltowy plac, kino
  5. Korupcja ciastek --- dom Fineasza i Ferba, polanka
  6. Pokochałem Cię --- las, Budynek Rekreacyjny Nutka, sklepik Alicja
  7. Wata, świeczka, i ciemna strona --- dom Fineasza i Ferba, sklepik Alicja
  8. Tragedia nad jeziorem --- dom Izabeli, jezioro Wellcats
  9. Rozpacz i babeczki --- dom Fineasza i Ferba, namiot Ivy
  10. Podprzygody --- namiot Ivy
  11. Wspomnienia w ogniu --- las, asfaltowy plac
  12. Kryzys w miłości --- dom Fineasza i Ferba
  13. Powrót do początków --- namiot Ivy, sklepik Alicja
  14. Przeszłość kontra my --- polanka, dom Burnshadów
  15. Jedno miejsce, dużo ludzi --- polanka, namiot Ivy
  16. Karma --- Buynek Rekreacyjny Nutka, asfaltiowy plac
  17. Ostatni oddech --- las
  18. Po raz ostatni --- las

Obsada

Odcinki

UWAGA, SPOILERY!!!

1. Fałszywka

Wszyscy pewnego dnia budzą się w lesie, jedyne co pamiętają, to że przed czymś uciekali. Poznają Ivy, która wszystko im wytłumacza.

2. Pod sceną

Ivy proponuje Fineaszowi, Ferbowi, Izabelii, Baljiitowi oraz Irvingowi przejażdżkę pod Dom Kultury ,,Nutka", pod którym stoi drewniana, mała scena. Ivy przyprowadza swoje koleżanki: Valerie, Elize, Thelmę, Corę, Paulę i Cherry. Ferb i Paula jednak tajemniczo znikają...

3. Limit szczęścia

Buford chce udowodnić Valerie, że ma szczęście w życiu, więc wrzuca monetę do studni i życzy sobie, żeby Valerie stało się coś złego...

4. Zapominalska

Paula funduje Fineaszowi i Izabelii wyjście do kina. Jest jednak mały zgrzyt, ponieważ Paula zapomina ich odebrać...

5. Korupcja Ciastek

Thelma chce znaleźć sposób na zdobycie ciastek bez kupowania ich w sklepie, więc zabiera Fineasza, Ferba, Irvinga, Izabelę, Cherry oraz Ivy z jej bratem na małą wyprawę. Serge chce się przypodobać towarzystwu więc podrywa Izabelę, co bardzo rozgniewało Fineasza...

6. Pokochałem Cię

Cora pomaga Fineaszowi wezwać demona w zemście na Izabelę. Izabela jednak o wszystkim dowiaduje się od Ferba.

7. Wata, świeczka i ciemna strona

Od pół godziny sklepik osiedlowy Alicja jest zamknięty. W środku siedzi sprzedawczyni i podejrzany mężczyzna. Baljeet postanawia to wykorzystać do pogodzenia Fineasza i Izabeli.

8. Tragedia nad jeziorem

Wszyscy wyjeżdzają nad jezioro Wellcats. Fineasz przychodzi po Izabele. Eliza chce ich rozdzielić, ale Fineasz rani ją i doprowadza do jej śmierci. Ma ogromne wyrzuty sumienia, które prowadzą do tego, że próbuję się utopić.

9. Rozpacz i babeczki

Valerie pomaga wyjść Fineaszowi z depresji gotując mu babeczki. Jednak Valerie go nie dopilnowała, przez co chłopak próbuje skoczyć z mostu. Kończy się złamaną ręką.

10. Podprzygody

Izabela wyznaje Ivy swoje zdanie o wszystkich ostatnich wydarzeniach. Cherry podsłuchuje ich rozmowe i jest bardzo niezadowolona z tego, co Iza myśli o niej i o Irvingu.

11. Wspomnienia w ogniu

Cherry i Irving, na złość Ivy podpalili las, w którym zaczęła się historia. Płonie cały las, polana i namiot Ivy. Irving jednak nie wie czy przypadkiem nie popełnił złego uczynku, więc rzuca się w płomienie i ratuje namiot Ivy (wychodzi z tego cało).

12. Krzyzys w miłości

Cherry rzuca Irvinga po tym, co zrobił.

13. Powrót do początku

Thelma znajduje tajemnicze pudełko, do którego chce wrzucić wszystko, co wydarzyło się na początku.

14. Przeszłość kontra my

Opisywana jest przeszłość Ivy i jej pierwsze kroki w Danville.

15. Jedno miejsce, dużo ludzi

Ivy organizuje zjazd rodzinny i zmusza paczkę z Danville do uczestniczenia w dziwnych tradycjach.

16. Karma

Paula próbuje udowodnić Izabeli, że magia istnieje. Przez to Paula zostaje przygnieciona przez ogromny głaz, który okazuje się być małym kamyczkiem. Wyobraża sobie, że jest bardzo ranna aby wszyscy jej usługiwali. Tymczasem Fretka mierzy się z misją kupienia karmy dla Pepe.

17. Ostatni oddech

Izabela budzi się w lesie, w którym zaczęła się historia, mimo że został on spalony. Okazało się, że historia ma możliwość powtórzyć się od początku, jeśli Izabela zajmie miejsce Elizy, która umarła.

18. Po raz ostatni

Izabela ma możliwość zobaczenia, co się stało z jej przyjaciółmi. Może to się odwrócić. Co wybierze Izabela?

Wątki bohaterów

Miłość, odwzajemnione

  • Irving + Cherry --- udowodnione w odcinku Korupcja Ciastek, kiedy Irving zrywa kwiat dla Cherry, a ona nie wiedząc czy go przyjąć, czy go pobić, całuję go.
  • Fineasz + Izabella --- no to to jest już klasyk, wiadomo od pierwszego odcinka, wielokrotnie poruszane w odcinkach Pokochałem Cię oraz Tragedia Nad Jeziorem. Pokłócili się w odcinku 5 a pogodzili w 7.

​Miłość, nieodwzajemnione

  • Serge + Izabella --- w odcinku Korupcja Ciastek Serge próbował uwieść Izabellę, co w miarę jej się podobało i spowodowało gniew Fineasza. Para jednoodcinkowa.
  • Baljeet + Thelma --- Thelma podkochuje się w Baljeecie, co widać w odcinku Rozpacz i Babeczki, kiedy lukier z ,,Babeczek Miłości" układa się w słowa ,,baljeet".

Nienawiśc

  • Fineasz i Eliza 
  • Thelma i Buford
  • Fineasz i Serge
  • Ferb i Valerie