FANDOM

Mackenzie Smith

No Screenshot 2
Kobieta
Postać płci żeńskiej.
Twórca: Tu wstaw kreatywny nick
Debiut: O życiu, miłości i innych pierdołach...
Wiek: 16 lat
Pochodzenie: Amerykańskie
Miasto rodzinne: Danville
Rodzice: Dave Smith - ojciec

Rose Smith - matka

Rodzeństwo: Peter Smith - młodszy brat
Przyjaciele: Rosa Lucchese, Nei Nakamari, Katie Majoras - jednostronna "przyjaźń"

Liv Hamilton, Ferb Fletcher

Zabrakło języka w gębie, Barbie? Cóż, to bardzo dobrze, przynajmniej nie muszę już więcej słuchać twojego skrzeku! [...] A co ty tam tak skrzętnie piszesz? Pamiętniczek? "Drogi pamiętniczku, Fineaszek pożyczył mi kredkę na plastyce! Oooh, on na pewno mnie kocha!". Dziecinada.
- Mackenzie drwiąca z Izabeli

Theme: My Chemical Romance - Teenagers

Mackenzie Smith jest szesnastoletnią dziewczyną, starszą o rok siostrą Petera Smitha. Dziewczyna nie zdała jednego roku, w wyniku czego ona i jej brat są w tej samej klasie. Styl dziewczyny jest ciężki do określenia - rok punk, raz goth, raz punk, raz emo, raz jakieś dziwne połączenie dwóch, trzech lub, co gorsza, wszystkich z nich. Mackenzie sama nie potrafi go jednoznacznie określić. Ma kompletnego świra na punkcie łańcuchów - uwielbia nosić je zamiast biżuterii, a także "udekorowała" nimi cały swój pokój. Uczy się bardzo kiepsko, przy lepszych wiatrach dostaje trójki. Jednak największym problemem związanym z Mackenzie jest jest zachowanie. Jest typem osoby, która notorycznie łamie reguły, dla czystej przyjemności i chorej satyfakcji. Pije alkohol, nałogowo już pali papierosy oraz okazjonalnie bierze "lżejsze" narkotyki. Te twardsze uważa za chemiczny syf, na który nawet nie spojrzy. Ma własną "ekipę", która składa się z Rosy Lucchese, Nei Nakamari oraz Katie Majoras. Przyjaźni się jednak głównie z Ferbem Fletcherem i Liv Hamilton. Ma uczulenie na karmel. Jej ulubioną piosenkarką jest Avril Lavinge, a zespołem Set It Off.

Wygląd

Żydówka zawsze z pogardą patrzyła na punkównę. Czarne, umorusane ubrania, ciężki makijaż, łańcuchy zamiast normalnej biżuterii, piercing (mimo młodego wieku) i permanentnie farbowane włosy zawsze brzydziły dziewczynę. [...] Mackenzie była blondynką (z zielonymi i czarnymi permanentnymi pasemkami, ale blondyną!) o zielonych oczach.
- Fragment odcinka Wściekłym rodzicom wstęp wzbroniony, opis Kenzie.

Mackenzie jest dziewczyną wysoką, jednak dorównującą wzrostem swojemu bratu - oboje mierzą sobie bowiem 173 centymetry wzrostu. Jest również bardzo chudą dziewczyną, niemalże anorektycznie chudą. Jest również osobą nienaturalnie bladą i podatną na siniaki oraz wszelkie inne uszkodzenia organizmu - jej skóra jest bardzo wrażliwa, a jej odcień sprawia, że wszelkie rany są bardziej widoczne. Widać też, że jest ciało jest zniszczone i wyraźnie osłabione. Pod ciężkim i ciemnym makijażem ukrywa wory pod oczami i zapadające się policzki. Gdy zobaczy się ją bez tony makijażu i ubrań, możnaby uznać, że jest na coś ciężko chora. Ma długie, blond włosy z zielonymi i czarnymi pasemkami, które sięgają jej do pasa. Największą zaletą jej wyglądu są jej oczy - szmaragdowo zielone. Ma bardzo małe piersi, widać je dopiero, gdy założy odpowiedni biustonosz.

Mimo wszystko Mackenzie bardzo dużą uwagę przykłada do swoich ubrań. A zwłaszcza do tego, by zasłaniały jak największy obszar jej ciała. Nie ma określonego jednego zestawu ubrań, niemalże codziennie ma na sobie coś innego. Ma jednak jedna "kreację", którą nosi nieco częśniej, niż pozostałe, bo po prostu ją lubi i czuje sie w niej komfortowo.

Nosi bowiem ciemnozieloną, bawełnianą bluzkę z za długim na nią zakrękawem, który zawija do nadgarstków. Bluzka ta dekolt ma pod samą szyją, co sprawia wrażenie, jakby bluzka podduszała Makcenzie. Na nią zakłada czarną, skórzaną kurtkę z rękawi do ramion, wyglądającymi, jakby zostały oddarte. Jest też długi tylko do bioder oraz ma dwie kieszenie, w które lubi wkładać ręce. Zamiast naszyjnika ma dość gruby, srebrny łańcuch. Na nosach nosi czarne skórzane spodnie, kupione w komplecie z kurtką. Zamiast paska, ponownie, ma taki sam łańcuch, co zamiast naszyjnika. Na nogach nosi czarne glany do kolan z zielonymi sznurówkami. Nosi również czarne rękawiczki bez palców.

Charakter

- Skończyliście już wymieniać się płynami? - warknęła dziewczyna, rzucając w zielonowłosego torbą. Trafiła, powalając go na ziemię, irytując tym samym Vanessę. Smithówna natomiast nic sobie z tego nie robiła, po prostu podeszła do Ferba i podniosła swoją torbę. - Pożegnaj się ze swoją foczką, mamy sprawę do załatwienia, Liv czeka.
- Fragment odcinka Najgorsze wagary pod słońcem

Mackenzie jest osobą opisywaną najczęściej jako wredna, nie zostawiająca na nikim suchej nitki. Nie ma za grosz szacunku do innych ludzi, nawet do nauczycieli i swoich rodziców. Zawsze wyśmiewa innych ze swoimi "przyjaciółkami", nie boi się również zrobić tego na głos. Charakteryzuje ją brak poszanowania dla sekretów i prywatności innych ludzi, potrafi śledzić kogoś i podglądać go w najbardziej intymnych momentach tylko po to, by mieć potem jak go szantażować lub męczyć. Zwykle robi tylko dla swojej własnej satysfakcji, ale odkąd popadła w wiele nałogów, szantażuje innych w celu zdobycia pieniędzy. Mackenzie jest również osoba bardzo niecierpliwą, która nie znosi czekać. Za każdym razem, gdy musi na coś oczekiwać, trafia ją szlag jasny i niepowstrzymana wściekłość. Tu objawia kolejna z jej cech: agresywność. Dziewczyna nie ma wyczucia delikatności i nie potrafi kontrolować zarówno swoich "wybuchów", jak i siły fizycznej. Uważa, że większość rzeczy można załatwić tylko i wyłącznie przy użyciu przemocy. Zazwyczaj nie bawi w się jakiekolwiek dyskusje, od razu przechodzi do działań fizycznych. Niestety dla innych, bardzo łatwo ją zdenerwować, chociaż trudno wprowadzić w stan prawdziwej furii. Dziewczyna jest jednak typowym ekstrawertykiem, którego ciągnie do towarzystwa. Dobrze czuje się w dużych grupach, a jakiekolwiek wystąpienia publiczne nie są dla niej żadnym problemem. Nie wstydzi się tego, co robi i nie przywiązuje żadnej uwagi na to, co mówią o niej inni. Mackenzie jest też urodzą liderką. Ma zdolności przywódcze, nie znosi jednak sprzeciwu. Ma skłonności sadystyczne, nie raz uderzyła jedną ze swoich "przyjaciółek" niemalże za nic. Uważa się za jednostkę w pełni samodzielną i samowystarczalną. Nie raz odmawiała pomocy tylko dlatego, że chciała sobie poradzić z problemem sama, bez pomocy. 

Rodzina

Rodzice

Rodzice Petera i Mackenzie nigdy nie zwracali na nich dużej uwagi, ponieważ byli wiecznie zajęci pracą i spotkaniami. Nie interesowało ich nic, poza ocenami swoich dzieci. A raczej tylko Petera, odkąd Mackenzie opuściła się w nauce, nigdy nie wypowiedzieli się o niej jak o swojej córce. Mieli również gdzieś to, że dziewczyna naprawdę potrzebuje wsparcia i pomocy. Mackenzie zawsze to denerwowało, ale i wpędzało w jeszcze większą depresję. Miała dość tego, że nie ma żadnej pomocy z jakiejkolwiek strony, nawet gdy najbardziej jej potrzebowała. Unika kontaktów z rodzicami, co nie jest trudne, gdyż oni niemalże się jej wyrzekli po spadku jej ocen i po niezdaniu jednej klasy.

Peter Smith

Z punktu widzenia biernego obserwatora, naprawdę ciężko stwierdzić, jakie relacje łączą dwójkę rodzeństwa. Z jednej strony zabijają się wzrokiem, wyzywają się i sprawiają wrażenie skłóconych do granic możliwości, ale z drugiej widać, że troszczą się o siebie i nie byliby w stanie zrobić sobie nawzajem skrzywdzić. I o ile Kenzie rzadko kiedy pochwali swojego braciszka w miejscu publicznym, w głębi duszy naprawdę imponują jej jego dowcipy i to, że większość uczniów po prostu go uwielbia. Peter podziwia siostrę za to, że wyrobiła sobie w szkole opinię osoby, której lepiej się nie przeciwstawiać oraz budzącej ogólny postrach, do tego stopnia, że boją jej się własne przyjaciółki.

Peter naprawdę troszczy się o swoją siostrę, podobnie jak ona o niego. Nie chcą, by działa im się jakakolwiek krzywda. Jeśli ktoś jest wrogiem Petera, jest też wrogiem Mackenzie - dla tej dwójki rodzina jest jedną z najważniejszych wartości. Są w stanie współpracować i wspierać się w najczarniejszych momentach ich żyć. Często jednak Mackenzie po prostu tej pomocy nie chce lub uważa, że jej nie potrzebuje.

Relacje

Nei Nakamari, Rosa Lucchese i Katie Majoras

...

Ferb Fletcher

Relacje Ferba i Mackenzie są dość napięte, jednak trzymają się w granicach pozytywnych. Oboje mają dość "spaczone" spojrzenie na świat, nazywając siebie nawzajem "przyjaciółmi". Nawet oni sami nie są w stanie zliczyć wszystkich sytuacji, w których się wyzywali lub bili. Ferb zawsze pomaga Mackenzie w jej planach, oboje nie boją się ryzyka i konsekwencji, jakie mogą nieść. Połączył ich głównie podobny charakterek, odwaga oraz skłonność do łamania zasad, ot, dla zabawy. Utrzymują jednak swoje dobre stosunki w tajemnicy, ponieważ Fletcher w szkole wciąż ma pozycję "tego spoko ziomka, co się rzadko udziela". 

Liv Hamilton

Liv i Mackenzie mają dość skomplikowaną relację. Z jednej strony Liv jest na każde zawołanie dziewczyny, z drugiej jednak jest w stanie porządnie się na nią wypiąć. Jest w tej trójce, jaką stanowią one i Ferb, głosem rozsądku i często musi uspokajać swoich kompanów. Niestety, nie idzie jej to w ogóle, ponieważ oni często ją olewają lub wyśmiewają. Mimo wszystko Smith bierze sobie do serca rady Hamiltonówny, zwłaszcza gdy w praktyce przekona się o ich słuszności. Nie zdażają się między nimi kłótnie i konflikty, głównie dlatego, że czarnowłosa unika ich jak ognia. W przeciwieństwie do Ferba woli nie zadzierać z Mackenzie. 

Izabela Garcia-Shapiro

Izabela jest jedną z "pobocznych ofiar" Mackenzie. Odkąd dziewczyna dowiedziała się o lubym Żydówki, nie daje jej spokoju, dając jej jasno do zrozumienia, że nie ma u niego najmniejszych szans. Często wyśmiewa też styl dziewczyny, nazywając ją lalką Barbie i traktując ją jak dziecko. Izabelę to boli, jednak wie, że nic z tym nie zrobi. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że pomimo bycia dośc silną osobą nie podoła Mackenzie. 

Alexandre Ariana Moon

...

Wystąpienia

Ciekawostki

  • Jej imię i charakter zaproponowała moja przyjaciółka, Człowiek-Wpierdol. Propsy dla niej, proszę!
  • Została wymyślona całkowicie spontanicznie, nie była w ogóle planowaną postacią.
  • Ma mocno spaczone spojrzenie na świat.
  • Mimo skłonności sadystycznych, sadystką nie jest. Ma jedynie skłonności ku temu.
  • Ona i jej brat to dwa zupełnie różne światy.