FANDOM

Telimena Fanowska

Telimena
Kobieta
Postać płci żeńskiej.
Twórca: EkawekaDxC
Debiut: Stalkerstwo
Miasto rodzinne: Sarów
Małżonek: Ludolf Fanowski
Przyczyna śmierci: Wypicie trucizny
Rodzice: Ferdynand Biliński
Halina Bilińska
Dzieci: Joanna Fanowska
Królowa Telimena Fanowska z rodu Bilińskich - drugoplanowa bohaterka serii "Nasze królestwo". Zaczynała jako dwórka, by ostatecznie uwieść króla i zostać jego żoną, a co za tym idzie - królową. Matka Joanny, synowa Oleny i największy wróg Radosławy. Pochodzi z szlachty zagrodowej. 

Historia

Wygląd

Jest średniego wzrostu kobietą o długich, czarnych włosach i brązowych oczach. Podobnie jak Joanna, ma jasną cerę i szczupłą posturę. Lubi się malować i podkreślać swój status biżuterią. Zawsze można zobaczyć ją w srebrnych kolczykach i naszyjniku takiej wielkości, by każdy mógł go zobaczyć. Na jej głowie widnieje złota korona.

Po śmierci Ludolfa zaczęła ubierać się w ciemne suknie. Zazwyczaj ma na sobie ciemno-zieloną. Wcześniej nosiła  jasne kolory, a do jej ulubionych należał kremowy.

Osobowość

Uchodzi za osobę chłodną i nieprzyjemną. Kobieta znana była ze swojej niechęci do rodziny Ludolfa i Radosławy, którą bez oporu pokazywała, nie pozostając tym samym dłużna wobec swojej poprzedniczki. Fanowska nigdy nie widziała się jedynie w roli damy dworu, podczas gdy powszechnie uważano, iż taka rola i tak była zaszczytna wobec kogoś, kto urodził się w takiej rodzinie. Była ambitna, choć często impulsywna oraz nadto nerwowa. Im dłużej nosiła na głowie koronę, tym bardziej ją kochała, co ostatecznie doprowadziło do próby morderstwa Pauliny, gdy ta miała być koronowana. Nie czuła też oporów przed kłamstwem, czemu najlepiej dowodził fakt, iż wmówiła całej rodzinie królewskiej, iż Joanna była córką Ludolfa.

...

Rodzina

Przyszła na świat w rodzinie szlacheckiej jako córka Lorda Ferdynanda i Lady Haliny, lecz owy fakt nigdy nie czynił ją dumną. Bilińscy nigdy nie cieszyli się szczególną potęgą, nie posiadali nawet własnej armii, a ich majątek można było określić mianem 'średnim'. Telimena miała dwóch starszych braci (Mariana i Waldemara), lecz stroniła od ich towarzystwa. Nie darzyła ich co prawda szczerą niechęcią, kochała ich, lecz nie potrafiła znaleźć z nimi wspólnego języka. Podczas gdy oni nie uważali, iż ich życie należało zmienić, ona od najmłodszych lat czuła ambicje, których jej rodzina nie mogła zaspokoić. 

Gdy została królową, znacznie podniosła status swojej rodziny. Bilińscy w końcu mogli pozwolić sobie na własną armię, dzięki czemu pozostałe rody szlacheckie musiały okazywać im większy szacunek, niż dotychczas. Udało jej się załatwić swoim braciom wyskokie stanowiska w armii krzyżackiej.

Relacje

Wystąpienia

Nasze królestwo