FANDOM

Zoe Harvey

Zoe
Kobieta
Postać płci żeńskiej.
Twórca: EkawekaDxC
Wiek: 15 lat
Pochodzenie: Amerykańskie
Miasto rodzinne: Danville
Data urodzenia: 02.03.1988.
Rodzice: William Harvey
Alba Harvey
Rodzeństwo: Samantha Chaves - starsza siostra
Dalsza rodzina: Alejandro Chaves - szwagier
Ethan Chaves - siostrzeniec
Allan Chaves - siostrzeniec
Logan Chaves - siostrzeniec
Ally Chaves - siostrzenica
Ojtam, zaraz niedorozwinięta umysłowo! Jestem po prostu wyjątkowa. Tak mówił mój szkolny pedagog.
- Zoe.

Zoe Harvey - pierwszoplanowa bohaterka serii "Czerwone róże dla Neftydy". Urodzona w Danville, jako córka prezesa grupy wspierającej Dundersztyca. Członkini La Rossy.

Historia

Urodziła się jako drugie dziecko Williama i Alby Harvey. Swoim przyjściem na świat sprawiła rodzicom nie lada niespodziankę, gdyż ci byli już wtedy dawno po czterdziestce, a ich starsza córka - Samantha zdążyła założyć rodzinę. Nie mniej, gdy pogodzili się już z faktem o pojawieniu się nowego dziecka, w pełni ją zaakceptowali.

Dziewczyna dorastała w Danville. Jej ojciec pełnił rolę prezesa grupy popierającej rządy Dundersztyca, podczas gdy matka zajmowała się domem. Za panowania dyktarora niczego jej nie brakowało, a i jej życie nie wyróżniało się niczym szczególnym. Miała dobry kontakt z rodziną swojej siostry, a szczególności z Loganem, który był jej siostrzeńcem. Wszystko zmieniło się dopiero, gdy dokonano zamachu stanu, a władzę przejęło RO i Major Francis Monogram.

Jej rodzice jako pierwsi zostali pozbawieni życia, podczas gdy Zoe trafiła do ośrodka resocjalizującego razem z pozostałymi potomkami zwolenników Dundersztyca. Ze wszystkich sił starała się nie poddać wszechobecnej propagandzie, pamiętając o tym, co spotkało jej rodziców. Chciała się zemścić, ale nie wiedziała jak. Dlatego też gdy usłyszała o organizacji, którą tworzy Sophie, nie zastanawiała się ani chwili.

Wygląd

Zoe to niskiego wzrostu dziewczyna o jasnej karnacji, podłużnej twarzy i zielonych oczach. Jej policzki pokrywają piegi, które, według niej samej, dodają jej uroku. Swoje jasno-brązowe włosy splątuje najczęściej w długi warkocz. Nosi aparat na zęby. 

Najczęściej ubiera się w bordową koszulkę odkrywającą ramiona i pępek, oraz granatowe, obcisłe jeansy. Do nich najczęściej zakłada brązowe sandały. Lubi branzoletki, a do jej ulubionych należy srebrna, którą nosi na lewym nadgarstu. Nie stroni też od makijażu, choć woli z nim nie przesadzać. Zazwyczaj można ją zobaczyć w błyszczyku i jasno-różowym cieniu do powiek.

Osobowość

Samą siebie uważa za nawiwną. Prawdą jest, że dziewczynę łatwo przekonać, gdyż jej słabością jest podatność na wpływy, lecz gdy się uprze, potrafi postawić na swoim. Gdy naprawdę wierzy w swoje racje, ciężko jest z nią dyskutować i choć trudno jest jej bronić swych przekonań, tak nie ustąpi. 

Jest ufna, co stanowi jej największą wadę. Ludzie lubią to wykorzystywać, a fakt, iż Zoe posiada długi język tylko wszystko pogarsza. Jej niewątpliwą zaletą jest łatwe nawiązywanie kontaktów, co czasem się przydaje. Wbrew pozorom, jest dość lubiana.

Zdarza się jej być nieuważną i roztargnioną. Ma na swoim koncie wiele wpadek, z czego potrafi się śmiać, choć najchętniej zakopałaby je w otchłani zapomnienia, co jest niemożliwe, gdyż ludzie uwielbiają je jej wypominać. Jak sama uważa, jej największym talentem jest deropowatość.

Nie jest zbyt rozgarnięta. Wolno kojarzy fakty, co często sprawia, że ludzie uważają ją za ułomną. Dziewczyna stara się to zmienić, choć idzie jej to, jak łatwo się domyśleć, wolno.

Stara się unikać konfliktów, choć, jak sama twierdzi, czasem nie ma wyjścia. Jest wielką przeciwniczką przemocy i uważa, że można się do niej posunąć jedynie w krytycznych sytuacjach, takich jak wojna, czy obrona siebie, lub bliskich. Poza tym, gdy wchodzi z kimś w głębszą dyskusję, zaczyna się denerwować i często zapomina co tak na prawdę miała powiedzieć. Jest dość nerwowa i łatwo wpada w panikę.

Boli ją fakt, że wciąż jest lekceważona. W La Rossie pełni rolę "przynieś, podaj, pozamiataj", gdyż nikt nie uważa, że mogłaby się przydać do czegoś wiecej. Jej zadania ogranizacji ograniczają się do podawania pozostałym kawy, lub posprzątania, gdy tego trzeba. 

Rodzina

Jest córką Williama i Alby Harvey oraz młodszą (o 20 lat) siostrą Samanthy Chaves. Z rodziną ma dobre relacje, ale największa więź łączy ją z jej siostrzeńcem - Loganem. Jako, że są w tym samym wieku, potrafią się świetnie zrozumieć. Choć Chaves często traktuje ją z lekkim przymrużeniem oka, a często nawet jak dziecko, tak dba o jej dobro i stara się trzymać z dala od wojennego świata. Ona doskonale zdaje sobie z tego sprawę. To właśnie jego postawa była najważniejszym powodem dla którego dołączyła do La Rossy. Chciała udowodnić, że nie jest tylko ciężarem, a wręcz przeciwnie - może się przydać.

Z rodzicami miała nieco gorszy kontakt, co nie zmieniało faktu, że bardzo ich kochała, dlatego ich śmierć przeżyła ciężko. Ich odejście mocno się na niej odcisnęło i, choć nie daje tego po sobie poznać, bardzo to przeżywa. Równie mocno zasmuciła ją śmierć siostry, z którą, choć nie była szczególnie związana, bardzo kochała. Za szwagrem z kolei nigdy nie przepadała, od zawsze uważała go za niewłaściwego dla swojej rodziny. Ponad to, odczuwała, że ten jej nie lubi, co nie było do końca prawdą. 

Relacje

Ferb Fletcher (drugi wymiar)

Zoe zna Ferba ze szkoły. Chodzili do równoległych klas, ale nigdy nie było im dane nawiązać bliższych kontaktów. Fletcher nigdy nie zwracał na nią większej uwagi, a wręcz nie wiedział o jej istnieniu. Jej nazwisko nawet nie obiło mu się o uszy, podczas gdy jego jej tak. 

Odkąd pamiętała, Ferb niesamowicie jej się podobał. Była w nim zakochana, chociaż nigdy nie zamienili nawet jednego słowa. Zoe wiele o nim słyszała, między innymi o jego sukcesach naukowych i sportowych, które w większej mierze przyczyniły się do jej zainteresowania chłopakiem. Lubi go śledzić, ma nawet poświęcony jego osobie zeszycić w którym opisuje najważniejsze fakty o nim. Niesamowicie boli ją jednak fakt, że ten w ogóle jej nie zna.

Ich wszelki kontakt (o ile można to było nazwać kontaktem) został zerwany, gdy mieli 10 lat. Wtedy do władzy przeszedł Dundersztyc. Ferb nie wychodził z domu, lecz Harvey wciąż o nim myślała i nie potrafiła przestać. Wyobrażała sobie jego obecne życie, dodając do tego elementy własnej fantazji, takie jak rozpacz chłopaka nad utraconą z nią więzią i planowanie wspólnej ucieczki. 

Umiejętności i zainteresowania

Największą pasją Zoe jest życie prywatne polityków. Stara się to ukryć za wszelką cenę, gdyż boi się, że zostanie uznana za jeszcze dziwniejszą, niż obecnie się ją uważa. Nic jednak nie może poradzić na to, że uwielbia poznawać najbrudniejsze sekrety z życia prezydentów, premierów, ministrów, lub innych im podobnych. Lubi też pisać o nich opowiadania osadzone w świecie fantazy, które umieszcza w swoim zeszycie (nie mylić z tym poświęconym Ferbowi).

Poza tym, lubi też obserwować ptaki, o czym mówi znacznie częściej. Czarną stroną tego hobby jest to, że czasem robi im zdjęcia, po czym porównuje do polityków, by na tej podstawie określić ich "ptasiego bliźniaka". Jest to częsty motyw w jej opowiadaniach. 

Jej największym plusem jest kreatywność. Dziewczyna uwielbia odlatywać w świat swoich opowiadań, gdzie Dundersztyc jest księciem wróżek, a Major Monogram syrenem. Nikt jednak o tym nie wie, a jej samej nie spieszy się do wyjawienia tego światu.

Wystąpienia

Czerwone róże dla Neftydy

Inne informacje

  • Uwielbia brokuły z sosem czosknowym, 
  • Jej drugie imię to Lavender,
  • Nie przepada za gorzką czekoladą, uwielbia za to taką z orzechami.